Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Úzkokolejka lomu Stöffel v Enspelu
Manská elektrická dráha
Snaefellská horská dráha
Úzkokolejka na pile ve Výprachticích
Železniční trať San Salvador – Santa Tecla
Železniční trať San Salvador – Ahuachapán – San Jeronimo
Mezinárodní dráhy Střední Ameriky
Železniční trať Cutuco – San Salvador
Fosfátová drážka na Nauru
Salvádorská dráha
Fotka

Tunel Na Réně


Tunel Na Réně.
Tunel Na Réně.
Název tunelu: Na Réně
Evidenční číslo: 202
Délka: 147,32 m
Trať: Brno – Hrušovany nad Jevišovkou (244)
Úsek: Moravské BrániceBudkovice
Zprovozněn: 1870
Zrušen: v provozu (2018)
Počet kolejí zamýšlený: 2
Počet kolejí současný (2018): 1

Popis

Původně dvojkolejný, nyní však jednokolejný tunel se nachází na katastru města Ivančic na trati Brno – Hrušovany nad Jevišovkou (244) mezi stanicemi Moravské Bránice a Budkovice. V současnosti nemáme k tunelu podrobnější informace ani obrazový materiál - pokud máte nějaké k dispozici, prosím, dejte nám vědět na některém z kontaktů. Děkujeme.

Nadloží nad tunelem není příliš vysoké. je docela možné, že kdyby byl stavěn o několik desítek let později, byl by tunel Na Réně nahrazen zářezem - nebo - pravděpodobněji - by vedl o kousek východněji a byl by dvakrát delší - čímž by se významně narovnala trať. V roce 1870 bylo však takové řešení zřejmě ještě příliš náročné.
Nadloží nad tunelem není příliš vysoké. je docela možné, že kdyby byl stavěn o několik desítek let později, byl by tunel Na Réně nahrazen zářezem - nebo - pravděpodobněji - by vedl o kousek východněji a byl by dvakrát delší - čímž by se významně narovnala trať. V roce 1870 bylo však takové řešení zřejmě ještě příliš náročné.
Jižní portál tunelu Na Réně ve své plné kráse.
Jižní portál tunelu Na Réně ve své plné kráse.
Nad portálem tunelu Na Réně se skví deska s letopočtem MDCCCLXX - tedy 1870 - rok uvedení trati do provozu.
Nad portálem tunelu Na Réně se skví deska s letopočtem MDCCCLXX - tedy 1870 - rok uvedení trati do provozu.
Ačkoliv měly tunelem původně procházet dvě koleje, vede skrz kopec jen jedna. S trochou opatrnosti je tak v podzemí dost místa na bezpečný průchod z jednoho údolí do druhého, i když zrovna jede vlak.
Ačkoliv měly tunelem původně procházet dvě koleje, vede skrz kopec jen jedna. S trochou opatrnosti je tak v podzemí dost místa na bezpečný průchod z jednoho údolí do druhého, i když zrovna jede vlak.
Tunel je rozdělený na číslované úseky označené písmenem P.
Tunel je rozdělený na číslované úseky označené písmenem P.
Můžeme se jen domýšlet, co stálo na plechové cedulce, kterou někdo před mnoha lety připevnil k severnímu portálu tunelu Na Réně. Výduch vlhkého vzduchu z podzemí ji postupně rozežral až k nečitelnosti.
Můžeme se jen domýšlet, co stálo na plechové cedulce, kterou někdo před mnoha lety připevnil k severnímu portálu tunelu Na Réně. Výduch vlhkého vzduchu z podzemí ji postupně rozežral až k nečitelnosti.
Břečťanem obrostlé kamenné zdivo připomína vstup do tajemného podzemí v zahradě opuštěného zámku nebo pilíře mostu mizejícího v pohádkové džungli.
Břečťanem obrostlé kamenné zdivo připomína vstup do tajemného podzemí v zahradě opuštěného zámku nebo pilíře mostu mizejícího v pohádkové džungli.
Také z opačné strany tunelu je na portálu kamenná deska s nápisem MDCCCLXX.
Také z opačné strany tunelu je na portálu kamenná deska s nápisem MDCCCLXX.
Severní portál tunelu Na Réně v tmavém a vlhkém údolí poblíž sedýlka mezi kopcí Réna a U Buku nad řekou Rokytnou.
Severní portál tunelu Na Réně v tmavém a vlhkém údolí poblíž sedýlka mezi kopcí Réna a U Buku nad řekou Rokytnou.
Čas od času, když máte štěstí, prochází se tunelem slavná odvážná školačka!
Čas od času, když máte štěstí, prochází se tunelem slavná odvážná školačka!

Zdroje

  1. Stečínský, B.: Železniční tunely v České republice, dostupné z http://www.tunely.cz/tunely/zajimavosti/zaj1/zeltun02.htm.



Článek na dané téma si můžete přečíst rovněž na serveru Správným směrem.cz

Článek ze dne 1. 8. 2015 byl naposledy upraven dne 7. 1. 2018 a zobrazen celkem 13874×, naposledy dne 3. 5. 2024 v 11:55.

Texty na téma Tunel Na Réně

Zpět | Nahoru

Budkovický tunel
Téma:
Budkovický tunel
Název tunelu: Budkovický Evidenční číslo: 201 Délka: 139,86 m Trať: Brno – Hrušovany nad Jevišovkou (244) …
Moravské Bránice (žst)
Téma:
Moravské Bránice (žst)
Název stanice: Moravské Bránice Číslo stanice: 349852 Zkratka: MBR Kilometrická poloha: 131,862…
Budkovice (žzast)
Téma:
Budkovice (žzast)
Název zastávky: Budkovice Číslo zastávky: 351155 Kilometrická poloha: 125,745 Provozní obvod: …

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka: